فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

بُراق حامیم

پایگاه خبری تخصصی هنر ایرانی اسلامی

خانه » اثر جدید حسن روح‌الامین با نام “روح الرضا” از وداع امام رضا(ع) با امام جواد(ع)

اثر جدید حسن روح‌الامین با نام “روح الرضا” از وداع امام رضا(ع) با امام جواد(ع)

جدیدترین نقاشی حسن روح‌الامین با عنوان «روح الرضا علیه السلام» که مربوط به لحظه وداع امام رضا(ع) با امام جواد(ع) است، در مشهد مقدس رونمایی شد.

جدیدترین نقاشی حسن روح‌الامین با عنوان «روح الرضا علیه السلام» که مربوط به لحظه وداع امام رضا(ع) با امام جواد(ع) است، در مشهد مقدس رونمایی شد.

نقاشی جدید حسن روح‌الامین با عنوان «روح الرضا علیه السلام» در مشهد رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری هنری بُراق حامیم، جدیدترین نقاشی حسن روح‌الامین با عنوان «روح الرضا علیه السلام» که مربوط به لحظه وداع امام رضا(ع) با امام جواد(ع) است، در مشهد مقدس رونمایی شد.

در این مراسم علاوه بر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری‌اش، هنرمندانی چون محمدرضا دوست محمدی و محمدعلی مجاهدی نیز حضور داشتند.

اثر «روح الرضا علیه السلام» تابلوی رنگ روغن است که موضوعش، وداع امام رضا علیه السلام و امام جواد علیه السلام است.پیش از این نیز، همزمان با ولادت امام رضا علیه السلام، نقاشی «شرطِ توحید» از حسن روح‌الامین به عنوان دیوارنگاره میدان حضرت ولیعصر (عج) نصب شده است.

حسن روح الأمین سال ۱۳۶۴ در تهران متولد شد. او نقاش ایرانی است که بیشتر صحنه‌های عاشورا را به تصویر کشیده است. او یکی از هفت نامزد چهره سال هنر انقلاب در سال ۱۳۹۶ است.

روح الامین به وسیله برادرش به هنر نقاشی علاقه‌مند گردید و در هنرستان هنرهای زیبای تهران تحصیل را آغاز کرد. حسن روح الامین فارغ‌التحصیل دانشکده هنر دانشگاه شاهد است و پایان‌نامه‌اش درباره موضوع عاشورای حسینی است، به همین علت بیشترین تابلوهایی که تاکنون کشیده، مضموم عاشورایی دارد.

حسن روح الامین نقاش و مدرس می باشد. وی در شروع تصویرسازی را تجربه کرد و آنگاه به سمت نقاشی آمد. بیشتر آثارش مفهوم عاشورایی و مذهبی دارد. نورپردازی، ترکیب بندی و فضای نقاشی هایش بیشتر از دوره باروک استفاده شده است. او داوری جشنواره‌های گوناگون تجسمی را هم بر عهده داشته است.

آثار روح الامین رئالیستی و از فضای فیگوراتیوهای کلاسیک و باروک و نورپردازی‌های دوره های گذشته استفاده کرده است.