شهریور ۱۸, ۱۴۰۳

بُراق حامیم

پایگاه خبری تخصصی هنر ایرانی اسلامی

خانه » تازه ترین اخبار روز دنیای هنر » صعود هنر در بازار چین

صعود هنر در بازار چین

CHINA-HONG KONG-ART BASEL-EXHIBITION (CN)

(180327) -- هنگ کنگ، 27 مارس 2018 (شین هوا) - بازدیدکنندگان به نمایشگاهی در جریان هنر بازل هنگ کنگ 2018 در مرکز همایش و نمایشگاه هنگ کنگ در جنوب چین هنگ کنگ، 27 مارس 2018 نگاه می کنند. نسخه 2018 Art Basel Hong Kong روز سه شنبه در اینجا افتتاح شد و نمایشگاه های هنر مدرن و معاصر از 248 گالری در 32 کشور و منطقه را به نمایش می گذارد. این رویداد از 29 تا 31 مارس پذیرای بازدیدکنندگان عمومی خواهد بود. (شین هوا/لی پنگ) (lmm)

نوح هوروویتز، مدیر اجرایی آرت بازل، نسبت به بازار هنر چین ابراز خوش بینی شدید کرد و از برنامه‌هایی برای گسترش نمایشگاه هنگ کنگ خبر داد و بر تعهد این سازمان به چین و منطقه گسترده‌تر تاکید کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری هنری بُراق حامیم، از ژنو، ۲۲ ژوئن (روزنامه شین‌هوا چین) — مدیر اجرایی آرت بازل، یک نمایشگاه هنری پیشرو در جهان، گفت که نسبت به چشم‌انداز بازار هنر چین «بسیار خوش‌بین» است و در حال برنامه‌ریزی برای گسترش بیشتر حضور هنگ‌کنگ است.

نوح هوروویتز در یک مصاحبه مجازی در حاشیه نشست اخیر به شین هوا گفت: “ما به طور عمده ای به چین متعهد هستیم . و همچنین به معنای گسترده تر متعهد به منطقه، بنابراین مشتاقانه منتظریم که به آن متمایل شویم.” هنر بازل.

او گفت که نسخه ۲۰۲۴ Art Basel روز یکشنبه پس از یک هفته فروش قوی در تمام بخش‌های بازار بسته شد. این نمایشگاه در طول روزهای VIP و عمومی خود ۹۱۰۰۰ تماشاگر را به خود جلب کرد.

هنر بازل که در سال ۱۹۷۰ توسط گالریست‌هایی از بازل، سوئیس تأسیس شد، امروز نمایشگاه‌های هنری برتر جهان را برای هنر مدرن و معاصر با مکان‌هایی در بازل، ساحل میامی، هنگ کنگ و پاریس برگزار می‌کند.

هوروویتز گفت: “این یک نمایشگاه فوق العاده در سال جاری است. ما بسیار هیجان زده هستیم که از کارگردان تازه منصوب شده خود مایک کروز برای رهبری اولین نمایش خود را استقبال می کنیم. ۲۸۵ گالری در ۴۰ کشور و منطقه وجود دارد.”

او همچنین «Unlimited» را که پلتفرم نمایشگاهی آرت بازل برای پروژه‌هایی است که از غرفه نمایشگاه هنر کلاسیک فراتر می‌رود، برجسته کرد. این پلت فرم فرصت را برای غرفه داران فراهم می کند تا تاسیسات تاریخی، مجسمه های عظیم، نقاشی های دیواری، مجموعه های عکس و ویدئو پروژکتور خود را ارائه دهند.

بازدیدکنندگان نمایشگاه‌های هنر بازل هنگ کنگ ۲۰۱۸ در مرکز همایش و نمایشگاه هنگ کنگ در جنوب چین شهر هنگ کنگ، ۲۷ مارس ۲۰۱۸ بازدید داشتند. (شین‌هوا/لی پنگ)
یازدهمین دوره هنر بازل هنگ کنگ در ماه مارس برگزار شد و با افزایش ۳۷ درصدی غرفه داران نسبت به سال قبل، بازگشتی به مقیاس پیش از همه گیری این نمایشگاه را رقم زد.

این نمایشگاه دارای ۲۴۲ گالری از ۴۰ کشور و منطقه بود، از جمله ارائه‌های مدیریت شده و برنامه‌های عمومی، که خریداران و فروشندگان هنر معاصر را از سراسر جهان جذب می‌کرد.

آسیا در کانون

هوروویتز در مورد چشم انداز بازار هنر چین گفت: “ما در بازار چین به شدت صعودی هستیم و با حضور خود در هنگ کنگ، به تازگی یک قرارداد همکاری چند ساله با هیئت گردشگری هنگ کنگ امضا کرده ایم.”

هوروویتز گفت که آنها شاهد بازدیدهای بیشتر از کلکسیونرهایی از چین و سراسر منطقه آسیا هستند.

هوروویتز در مورد طرح های توسعه جهانی گفت که آنها به پلت فرم چهار مکان نمایشگاه هنر معتقد هستند. “ما در یک ماه گذشته بسیار هیجان زده بودیم که تغییر نام را از Paris+ برای نمایشگاه پاریس به Art Basel Paris اعلام کنیم که برای اولین بار از ۱۸ تا ۲۰ اکتبر در Grand Palais برگزار می شود.”

ما همچنین مشتاقانه منتظریم که در نوامبر برای هفته هنر توکیو به توکیو بازگردیم، که همکاری بسیار مهمی بین Art Basel و Art Week Tokyo در ایجاد آگاهی برای برند و ایجاد روابط عمیق‌تر بین Art Basel و گالری و فرهنگ و مجموعه بوده است.

این مدیر اجرایی که در اکتبر ۲۰۲۲ به عنوان رئیس هنر بازل منصوب شد و قبلاً سمت مدیر آمریکایی نمایشگاه را از سال ۲۰۱۵ بر عهده داشت، گفت: “ما شاهد ارتقاء مادی در شرکت‌های گالری و همچنین بازدیدهایی از ژاپن در هنگ کنگ تا سال ۲۰۲۱ بوده‌ایم.” 

بر اساس گزارش بازار هنر Art Basel و UBS در سال ۲۰۲۴، فروش جهانی آثار هنری در سال گذشته تقریباً ۶۵ میلیارد دلار آمریکا بوده است که بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری در سال ۲۰۱۹ باقی مانده است.

این گزارش نشان می‌دهد که آمریکا جایگاه نخست را در رتبه‌های جهانی حفظ کرده و سهم آن از فروش از نظر ارزش در سال ۲۰۲۳ به ۴۲ درصد رسیده است. چین با پشت سر گذاشتن بریتانیا به دومین بازار بزرگ تبدیل شد و فروش در چین با ۹ درصد افزایش به ۱۲.۲ میلیارد دلار رسید.