شهریور ۳۰, ۱۴۰۳

بُراق حامیم

پایگاه خبری تخصصی هنر ایرانی اسلامی

خانه » تازه ترین اخبار روز دنیای هنر » قرآن به قرائت قرائتی

قرآن به قرائت قرائتی

قرآن به قرائت قرائتی

شماره صد و پنجاه از سال شانزدهم نشریه رایحه، درنگی در آثار و اندیشه‌های قرآنی حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی با عنوان «قرآن به قرائت قرائتی» در سرفصل‌های قرآن به قرائت قرائتی، قرائتی به روایت قرائتی، نورستان تفسیر، در محراب تکلیف و در عرصه تبلیغ در اسفند ماه ۱۴۰۲ منتشر شده است.

 

محسن قرائتی کیست؟

به گزارش پایگاه خبری هنری بُراق حامیم، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی (متولد ۱۳۲۴ شمسی در کاشان) یک روحانی شیعه، مفسر قرآن و شخصیت مذهبی-سیاسی در ایران است. او بیشتر به خاطر برنامه تلویزیونی درس‌هایی از قرآن که از سال ۱۳۵۸ از شبکه اول سیما پخش می‌شود، شناخته شده است.

برخی از فعالیت‌ها و مسئولیت‌های ایشان:

* برنامه درس‌هایی از قرآن: قرائتی از سال ۱۳۵۸ تاکنون به طور مداوم در این برنامه به تفسیر قرآن می‌پردازد. این برنامه به عنوان طولانی‌ترین برنامه تلویزیونی ایران شناخته می‌شود.
* ریاست نهضت سوادآموزی: قرائتی از سال ۱۳۶۱ به مدت ۲۸ سال ریاست نهضت سوادآموزی را برعهده داشت.
* تالیفات: قرائتی تألیفات متعددی در زمینه‌های مختلف از جمله تفسیر قرآن، اخلاق، دین و جامعه دارد. از جمله آثار مشهور او می‌توان به “تفسیر نور” و “گناه‌شناسی” اشاره کرد.
* فعالیت‌های دیگر: قرائتی در طول سال‌های فعالیت خود، مسئولیت‌های دیگری را نیز برعهده داشته است که از جمله آنها می‌توان به تأسیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، ستاد اقامه نماز و ستاد زکات اشاره کرد.

سبک سخنرانی:

قرائتی به خاطر سبک سخنرانی روان و استفاده از تمثیل و مثال در بیان مطالب مشهور است. او همچنین به دلیل ساده‌گویی و استفاده از کلمات عامیانه در بین مردم محبوبیت زیادی دارد.

دیدگاه‌ها:

قرائتی در مورد مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دیدگاه‌های خاص خود را دارد. او معمولاً نظرات خود را به صراحت بیان می‌کند و از بیان آنها ابایی ندارد.

قرائتی بدون شک یکی از شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار در جمهوری اسلامی ایران است. او با فعالیت‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی خود، خدمات ارزشمندی به کشور ارائه کرده است.


 
قرآن به قرائت قرائتی
 

منبع: ایکنا