مرداد ۶, ۱۴۰۳

بُراق حامیم

پایگاه خبری تخصصی هنر ایرانی اسلامی

خانه » تازه ترین اخبار روز دنیای هنر » اسپلو و جشنواره گُل

اسپلو و جشنواره گُل

اسپلو ایتالیا

در سراسر جهان جشنواره های گل متعددی برگزار می شود که هر کدام زیبایی و جذابیت خاص خود را دارد. جشنواره گل اسپلو، که به نام اینفوریاتا نیز شناخته می شود، هر سال در شهر کوچک اسپلو در ایتالیا برگزار می شود. این جشنواره که معمولا در آخر هفته عید پاک برگزار می شود، به خاطر نمایش های خیره کننده فرش های گل معروف است. 

 

به گزارش پایگاه خبری هنری بُراق حامیم دهکده ها و شهرهای زیبا و رویایی ایتالیا تمامی ندارند و بسیاری از آنها نیز در عین خارق العاده بودن دور از دید گردشگران قرار گرفته اند. یکی از آنها شهر کوچک و زیبای اسپلو ( Spello ) است.

اسپلو یک شهر باستانی و قدیمی در استان پروجیا (Perugia) در شرق اومبریا (Umbria) است ، شهری قدیمی با دیوارها و خانه های سنگی که به خوبی چهره باستانی ایتالیا را همچنان به تصویر کشیده است. اسپلو با فاصله ۱۵ دقیقه از شهر آسیسی (Assisi) قرار گرفته است اما وقتی وارد آن شوید به نظر می رسد یک دنیا فاصله بین این دو شهر وجود دارد چرا که به مقصدی می رسید که به خوبی از قرون وسطی باقی مانده و پر از مناظر رویایی و چشم نواز است. خیابان های باریک و سنگفرشی که پر از گل های رنگارنگ شده است موجب شده تا این شهر لقب شهر گل را به خود اختصاص دهد.

اسپلو همچنین بخاطر یک رویداد و جشن فرهنگی نیز شناخته شده است، جشنی که در اواخر فصل بهار برگزار می شود و La Infiorate نام دارد. در این جشن با استفاده از گلبرگ گل ها تصاویر و اشکالی را روی زمین ها و خیابان ها می کشند که چهره ای رویایی تر به این شهر می بخشد.

هنرمندان محلی شهر اسپلو در کشور ایتالیا برای خلق این فرش های گل، از میلیون ها گلبرگ گل استفاده می کنند و طرح های پیچیده و رنگارنگی را بر روی زمین ایجاد می کنند. این طرح ها می توانند از تصاویر مذهبی گرفته تا شخصیت های کارتونی و اشکال هندسی را شامل شوند.

جشنواره گل اسپلو یک رویداد محبوب برای گردشگران است و هر ساله هزاران نفر را به خود جذب می کند. علاوه بر نمایش فرش های گل، این جشنواره شامل نمایش های موسیقی، رقص و غذا نیز می شود.

جشنواره گل اسپلو ایتالیا

اگر علاقه مند به شرکت در جشنواره گل اسپلو هستید، باید برنامه ریزی خود را از قبل انجام دهید. این جشنواره به سرعت پر می شود و یافتن محل اقامت در طول این زمان می تواند دشوار باشد.

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در برنامه ریزی سفر خود آورده شده است:

* تاریخ جشنواره را بررسی کنید: تاریخ جشنواره گل اسپلو هر ساله تغییر می کند. بنابراین قبل از رزرو سفر، حتما تاریخ را بررسی کنید.
* محل اقامت خود را از قبل رزرو کنید: همانطور که قبلاً ذکر شد، یافتن محل اقامت در اسپلو در طول جشنواره می تواند دشوار باشد. بنابراین، حتما محل اقامت خود را از قبل رزرو کنید.
* برای حمل و نقل برنامه ریزی کنید: اسپلو یک شهر کوچک است و به راحتی می توان در آن پیاده گشت. با این حال، اگر قصد دارید از شهرهای دیگر دیدن کنید، باید برای حمل و نقل برنامه ریزی کنید.
* از آب و هوا آگاه باشید: آب و هوا در اسپلو در بهار می تواند متغیر باشد. بنابراین، حتما لباس های مناسب برای هر شرایطی بسته بندی کنید.

با کمی برنامه ریزی، می توانید از تجربه جشنواره گل اسپلو لذت ببرید. این یک رویداد زیبا و منحصر به فرد است که هرگز فراموش نخواهید کرد.

 

ویکی بُراق حامیم_در سراسر جهان جشنواره های گل متعددی نیز برگزار می شود که هر کدام زیبایی و جذابیت خاص خود را دارد. در اینجا برخی از محبوب ترین جشنواره های گل در جهان آورده شده است:

 

* جشنواره گل چیانگ مای، تایلند: این جشنواره که هر ساله در ماه فوریه برگزار می شود، یکی از رنگارنگ ترین جشنواره های گل در جهان است. این جشنواره بر روی گل محمدی تمرکز دارد، اما انواع دیگری از گل ها مانند ارکیده، گل داوودی و گل های دیگر نیز به نمایش گذاشته می شوند. جشنواره شامل رژه گل، نمایش های رقص و موسیقی محلی است.

 

جشنواره گل تایلند
* جشنواره فرش گل بروکسل، بلژیک: این جشنواره که هر ساله در ماه اوت برگزار می شود، یکی از مشهورترین جشنواره های گل در جهان است. . این جشنواره به خاطر نمایش های خیره کننده فرش های گل معروف است. هنرمندان محلی برای ایجاد این فرش های گل از میلیون ها گل استفاده می کنند و طرح های پیچیده و رنگارنگی را روی زمین ایجاد می کنند.

جشنواره گل بروکسل

* جشنواره لاله کانادا: این جشنواره که هر ساله در ماه می برگزار می شود، جشن شکوفایی لاله در کانادا است. این جشنواره در شهر اوتاوا برگزار می شود و شامل نمایش های گل لاله، نمایش های باغ و رویدادهای فرهنگی است.

جشنواره-گل-های-لاله-در-اتاوا

* جشنواره گل مدلین، کلمبیا: این جشنواره که هر ساله در ماه اوت برگزار می شود، یکی از بزرگترین جشنواره های گل در جهان است. این جشنواره به خاطر نمایش های خیره کننده گل های ارکیده اش معروف است. این جشنواره شامل رژه گل، نمایش های رقص و موسیقی محلی است.

جشنواره گل مدلین، کلمبیا:

* جشنواره گیلاس در ژاپن: این جشنواره که هر ساله در ماه آوریل برگزار می شود، جشن شکوفه های گیلاس در ژاپن است. این جشنواره در سراسر کشور برگزار می شود و شامل نمایش های گل های گیلاس، نمایش های باغ و رویدادهای فرهنگی است.

جشنواره گیلاس در ژاپن

 

جشنواره و رژه گل در هلند: هلند خانه برخی از برجسته ترین گل ها و میوه های جهان است .​ هر ساله هزاران نفر به این شهرها سرازیر می شوند تا شاهد نمایش های رنگارنگ باشند چرا که برخی از بهترین و درخشان ترین گل ها و میوه ها را در هلند به نمایش می گذارند.

جشنواره و رژه گل در هلند

 

جشنواره گل لاله در ایران:

اولین جشنواره لاله های کرج در سال ۱۳۹۱ برگزار شد و هدف از آن معرفی باغ گل‌ها به عنوان یک جاذبه گردشگری و ایجاد روحیه‌ای شاد در مردم بود. خوشبختانه این جشنواره بسیار مورد استقبال طیف‌های مختلف جامعه و شهروندان قرار گرفت و این استقبال حداکثری باعث شد پوشش خبری گسترده‌ای هم از جشنواره به خصوص در چند سال اخیر انجام شود. هر ساله با برگزاری جشنواره لاله های کرج مخاطب بیشتری برای دیدن لاله های رنگارنگ به شهر این شهر سفر کنند.

جشنواره-گل-لاله-کرج

جشنواره گل و گلاب کاشان:

تماشای مراسم گلابگیری و چیدن گلهای محمدی هرساله عده زیادی را به کاشان می‌کشاند و هزاران گردشگر داخلی و خارجی از گلابگیری کاشان دیدن می کنند.

گلاب گیری در کاشان معمولا در اکثر شهرهای اطراف کاشان که کوهستانی می باشند و گل محمدی در آن مناطق کیفیت مناسب دارند انجام می گیرد. البته در مناطق کویری نیز گل محمدی کشت می شود اما کیفیت مناطق کوهستانی را ندارد.

جشنواره گل کاشان

اینها تنها تعدادی از جشنواره های گل متعددی هستند که در سراسر جهان برگزار می شود. اگر به دنبال یک تجربه زیبا و به یاد ماندنی هستید، حتما از یکی از این جشنواره ها دیدن کنید.