مرداد ۶, ۱۴۰۳

بُراق حامیم

پایگاه خبری تخصصی هنر ایرانی اسلامی

خانه » تازه ترین اخبار روز دنیای هنر » حمایت هنرمندان دنیا از فلسطین

حمایت هنرمندان دنیا از فلسطین

حمایت هنرمندان دنیا از فلسطین

حمایت هنرمندان دنیا از فلسطین

هنرمندان در سراسر جهان برای حمایت از مردم فلسطین به تولید آثار هنری و موسیقی پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری هنری بُراق حامیم، هنرمندان از جمله خوانندگان، نوازندگان، فیلمسازان، نویسندگان و هنرمندان گرافیک، آثار هنری و موسیقی در حمایت از فلسطین تولید کرده اند. این آثار هنری به تصویر کشیدن درد و رنج مردم فلسطین و حمایت از حق آنها برای تعیین سرنوشت آنهاست است. این تصاویر و ویدیوها از ویرانی های جنگ و پیام هایی در حمایت از فلسطین را منتشر کردند. آنها از مردم خواسته اند تا از خرید محصولات اسرائیلی خودداری کنند و از شرکت های بین المللی خواسته اند تا فعالیت های خود را در اسرائیل متوقف کنند.

در اینجا چند نفر از هنرمندان که در تقابل با جنگ فلسطین و اسرائیل اثر هنری خلق کرده اند آورده شده است:

ترانه سرای مشهور فلسطینی، مادح خمیس، در یک کنسرت در شهر رام الله، ترانه ای در حمایت از فلسطین اجرا کرد. کارگردان فیلم مشهور آمریکایی، مایکل مور، فیلم مستندی در مورد جنگ فلسطین و اسرائیل ساخته است.

بازیگر و کارگردان مشهور آمریکایی، لئوناردو دی کاپریو، در یک بیانیه مطبوعاتی، از حمایت خود از مردم فلسطین خبر داد. خواننده و ترانه سرای مشهور لبنانی، ناجی سلیمان، در یک کنسرت در شهر بیروت، ترانه ای در حمایت از فلسطین اجرا کرد.

جیسون استاتهام بازیگر معروف انگلیسی از فلسطین حمایت و دولتِ بایدن و دیگر حامیان کشتار مردم غزه را به چالش کشید.

در ادامه به برخی از هنرمندان خاص در سال ۲۰۲۳ اشاره می شود:

در ماه فوریه ۲۰۲۳، گروه موسیقی «بیتلز» به مناسبت سالگرد انتشار آلبوم «Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band» تصویری از فلسطینیان را به عنوان یکی از اعضای گروه در جلد آلبوم خود قرار دادند.در ماه مارس ۲۰۲۳، خواننده و ترانه سرای. مشهور آمریکایی، جان لجند، در یک کنسرت در شهر نیویورک، ترانه ای در حمایت از فلسطین اجرا کرد و گفت که «نمی توانم بی تفاوت باستم».در ماه آوریل ۲۰۲۳، گروه موسیقی «رولینگ استونز» کنسرت خود را در شهر تل آویو. لغو کرد تا از اسرائیل در فلسطین انتقاد کند. در ماه مه ۲۰۲۳، کارگردان فیلم مشهور آمریکایی، استیون اسپیلبرگ، فیلم مستندی در مورد جنگ فلسطین و اسرائیل ساخته شده است که قرار است در سال ۲۰۲۴ اکران شود. در ماه ژوئن ۲۰۲۳، بازیگر و کارگردان مشهور آمریکایی، جورج کلونی، در یک بیانیه مطبوعاتی، از حمایت خود از مردم فلسطین خبر داد و گفت که «خشونت اسرائیل در فلسطین غیرقابل قبول است».

«رابرت دنیرو»، بازیگر سرشناس هالیوود: مقصر اصلی این ماجرا امریکاست؛ مطمئن باشید اگر امریکا از اسرائیل حمایت نمی‌کرد، تل‌آویو هرگز جرئت دست زدن به چنین اقدامی را نداشت.

«جی کی رولینگ»، نویسنده مشهور مجموعه هری پاتر: دولت اسرائیل را باید در خصوص توحش علیه فلسطینیان باید پاسخگو کرد.

«راجر واترز»، خواننده انگلیسی: اسرائیل یک حکومت آپارتاید است. ویدئوهای تخلیه خانه‌ها در منطقه شیخ جراح به قصد نسل‌کشی را ببینید.

«سوزان ساراندون»، هنرپیشه آمریکایی: همبستگی با ملت فلسطین که با پاکسازی قومی روبه‌رو هستند، ضروری است. آنها به دست دولت اسرائیل و سازمان‌های یهودی در حال ترور شدن هستند.

مارک رافلو، بازیگر آمریکایی: خشونت در بیت المقدس – به‌ویژه علیه کودکان – غیرقابل‌تحمل است. این نزاع طولانی به قیمت جان کودکان بسیاری و آینده آنها تمام شده.

این نشان می دهد که حمایت از مردم فلسطین در حال افزایش است و هنرمندان در سراسر جهان در این زمینه نقش مهمی ایفا می کنند.

این نشان می دهد که هنرمندان نقش مهمی در آگاهی بخشی و حمایت از مردم فلسطین ایفا می کنند.

پایان پیام/