اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳

بُراق حامیم

پایگاه خبری تخصصی هنر ایرانی اسلامی

خانه » هنرمندان روستائی و عشایر کشور با ۷۰ درصد یارانه دولتی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار خواهند گرفت

هنرمندان روستائی و عشایر کشور با ۷۰ درصد یارانه دولتی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار خواهند گرفت

بیمه اجتماعی

در سال جدید هنرمندان کشاورز، روستائی و عشایر که فاقد هرگونه بیمه اجتماعی باشند، با ۷۰ درصد یارانه دولتی تحت پوشش بیمه اجتماعی دولت قرار خواهند گرفت.

به گزارش  پایگاه خبری هنری بُراق حامیم، طبق تفاهمنامه صورت گرفته در اواخر اسفند ماه ۱۴۰۱ فی مابین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور و معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی، ارائه پوشش بیمه‌ای این صندوق به جامعه کشاورزان، روستائیان، عشایر و ساکنین شهر های زیر بیست هزار نفر جمعیت به صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی فاقد هرگونه بیمه اجتماعی در کشور ارائه می شود.

همچنین گفتنی است افرادی که شامل جامعه هدف این بیمه قرار می گیرند، تنها ۳۰ درصد از حق بیمه خود را نیز پرداخت می کنند و ۷۰ درصد از حق بیمه بصورت یارانه دولتی از جانب دولت به بیمه شدگان تعلق می گیرد.

این درحالی است که در تاریخ ۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ بیت اله برقراری، مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خبر از بیمه رایگان مادران خانه دار غیر شاغل روستایی با سه فرزند و بیشتر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت میراث فرهنگی، در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، بیت اله برقراری مدیرعامل صندوق و مدیران کل دفاتر معاونت صنایع دستی در ساختمان مرکزی صندوق تفاهم نامه همکاری فی مابین معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به امضا رسید. 

این تفاهم نامه با هدف توسعه، تعمیم و گسترش پوشش بیمه اجتماعی و برقراری عدالت اجتماعی برای اقشار معزز، زحمتکش و پرتلاش جامعه هدف برای بهره‌مندی مطلوب از خدمات، مزایا و حمایت‌های صندوق در چارچوب ضوابط و مقرارت به امضاء رسید. 

همچنین استفاده از ظرفیت معاونت برای ارائه پوشش بیمه‌ای صندوق در جامعه هدف مشترک شامل صنعتگران، هنرمندان صنایع‌دستی فاقد هرگونه بیمه اجتماعی در کشور از دیگر موارد مطرح شده در راستای هم‌افزایی فی‌مابین دو مجموعه بود. 

هدایت، ترغیب و تشویق جامعه هدف برای تحت پوشش قرار گرفتن نزد صندوق و همکاری با صندوق در برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی برای خانوارها و کارگزاران از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد.

همچنین مقرر شد کارگروه دائمی مشترک فی مابین به صورت مستمر برای بررسی و رفع موانع بر سر راه پوشش بیمه ای جامعه هدف مشترک تشکیل شود. 

در این نشست ارائه خدمات، مزایا و حمایت‌های بلندمدت و صدور کارت عضویت در صندوق به بیمه شدگان مورد بررسی و توافق طرفین قرار گرفت.

بگفته مدیر عامل صندوق، این صندوق، خود را نهادی اجتماعی برای ارج نهادن به جایگاه این قهرمانان می‌داند. این صندوق در چارچوب عمل به مسئولیت‌های قانونی خویش می‌کوشد به منظور بسط عدالت اجتماعی و جلوگیری از گسترش فقر، خدمات بیمه اجتماعی را به گونه‌ای گسترش دهد که منجر به افزایش کرامت انسانی و تقویت جایگاه اجتماعی جامعه هدف صندوق شود.

پایان پیام/