اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۳

بُراق حامیم

پایگاه خبری تخصصی هنر ایرانی اسلامی

خانه » عرضه مستقیم محصولات هنری تولیدی روستائیان و عشایر در نمایشگاه «روستا آباد»

عرضه مستقیم محصولات هنری تولیدی روستائیان و عشایر در نمایشگاه «روستا آباد»

نمایشگاه روستا آباد

نمایشگاه روستا آباد

نمایشگاه روستا آباد با عرضه محصولات و آثار هنری یک‌هزار تولیدکننده روستایی از ۱۲ تا ۱۸ مهر در مصلای تهران برپا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری هنری بُراق حامیم، روز روستا و عشایر در ایران یک افتخار فرهنگی و اجتماعی مهم است که به جشنواره‌ها، تجلیل و احترام به زندگی روستایی و فرهنگ عشایری اختصاص دارد. این روزها به مناسبت گرامیداشت این جوانب ارزشمند و بی‌مثال از زندگی اجتماعی در این مناطق تعیین شده است.

در ا ین راستا همزمان با روز «روستا و عشایر» این نمایشگاه توسط معاونت توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری برای شناساندن بازار روستاییان و عشایر کشور به عموم مردم و رونق تولید برپا می شود.

فعالیت‌ها:
برگزاری نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها، سمینارها و جشنواره‌های مرتبط با زندگی روستایی و عشایری، نمایش فیلم‌ها و مستندات مرتبط با این حوزه، طراحی و برگزاری بازدیدهای گروهی به روستاها و عشایر، مسابقات مختلف محلی و فرهنگی و غیره جزء فعالیت‌های این روز می‌باشد.

برپایی بیش از یک‌هزار غرفه عرضه محصولات و آثار هنری روستایی و عشایری، برپایی ۵۰ غرفه ویژه مجموعه‌های مردمی و جهادی فعال در حوزه اشتغال روستایی، اجرای مراسمات آیینی و محلی، اجرای بازی های بومی محلی و ویژه برنامه های ورزشی محلی، معرفی قومیت ها، برپایی نمایشگاه عکس و اکران فیلم مرتبط با روز روستا در محل نمایشگاه و برگزاری جشن های آیینی روستاییان از مهمترین بخش های این نمایشگاه است.

یکی دیگر از بخش های این نمایشگاه شناسایی و معرفی ۱۰۰ روستای نمونه و تولیدات آنها، حضور کارشناسان روستایی و عشایری، شناسایی طرح‌های هنری صنعتی، تولیدی و عمرانی در روستاها و رسیدگی به دغدغه ها و رفع موانع تولید در روستاهاست.

همچنین در این نمایشگاه جشنواره مجازی عکاسی و پویش «روستای من» ویژه کودکان برگزار می شود.

هنرمندان کشاورز و روستائیبیمه اجتماعی:

گفتی است صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور از توابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نمایشگاه حضور دارد و تمام روستائیان، کشاورزان و عشایر و نیز ساکنان شهر های زیر ۲۰ هزار نفر جمعت را که فاقد هر گونه بیمه ای هستند را بصورت حضوری تحت پوشش بیمه اجتماعی در می آورد. نکته حائز اهمیت این است که دولت ۷۰ درصد از حق بیمه افرادی که تحت پوشش این بیمه باشند را پرداخت می کند و بیمه شده تنها ۳۰ درصد مابقی را پرداخت می کند. میزان پرداختی به بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر سالیانه نزدیک به ۳۰ میلیون تومان است.

هدف:
هدف از برگزاری این روز، ارتقاء ارزش‌ها، سنت‌ها، فرهنگ و زندگی روستایی و عشایری است. این روز به تشویق مردم برای حمایت از توسعه و رشد پایدار روستاها و عشایر و همچنین نهادهای مرتبط با آنها می‌پردازد.

«سید امیرحسین مدنی» معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری ضمن تشریح جزییات این نمایشگاه روز یکشنبه در جمع خبرنگاران از پوستر این نمایشگاه رونمایی کرد.

زمان و مکان برگزاری رویداد:

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه عرضه محصولات روستایی می توانند از ۱۲ تا ۱۸ مهرماه و ساعت ۱۰ تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه به مصلای تهران مراجعه کنند.

به این ترتیب، روز روستا و عشایر فرصتی است تا به زندگی و فرهنگ ارزشمند این جوامع که نگاه دار تاریخ و تمدن ایران و حافظ امنیت غذایی کشور هستند پرداخته و ارزش‌ها و زندگی آنها را تجلیل کنیم.

مطالبی که شاید برای شما جالب باشد