اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۳

بُراق حامیم

پایگاه خبری تخصصی هنر ایرانی اسلامی

خانه » شکوفایی سبک جدید در نقاشی

شکوفایی سبک جدید در نقاشی

سم تیلور
سم تیلور، هنرمند و تصویرگر ساکن لندن، رویکرد خلاقانه خود را با مجموعه جدیدی از تصاویری که کاملاً با دست و بدون کمک از نرم افزارهای دیجیتال کشیده شده اند، تغییر داده است.

سم تیلور، هنرمند و تصویرگر ساکن لندن، رویکرد خلاقانه خود را با مجموعه جدیدی از تصاویری که کاملاً با دست و بدون کمک از نرم افزارهای دیجیتال نقاشی شده اند، تغییر داده است.

سم تیلور با خلق و نقاشی آثار هنری خیره کننده غریبه نیست. وی فارغ التحصیل کالج هنر کامبرول (UAL) با تصاویرگری جسورانه توسط شرکت هایی مانند نایک، گوگل، یوتیوب، ونس و گاردین انتخاب شده است. فهمیدن دلیل آن سخت نیست. آثار هنری گیج‌کننده او شبیه کارتون نیکلودئون است که از طریق شکستن قوانینت ایجاد شده است، با شیاطین بدجنس، جمجمه‌های در حال ذوب شدن و کرمی که روی آن است که سعی می‌کند فرار کند.

با این حال، این بدان معنا نیست که سم در مسیر خود قرار دارد و بر این روند تکیه می‌کند. کارهای اخیر او نشان می‌دهد که او از قالب خود بیرون می‌آید و با ابزارهای کاملاً سنتی، از جمله مداد، جوهر روترینگ و پرومارکرهای رنگی، تصویرسازی می‌کند. این یک رویکرد جدید است که نتایج غیرمنتظره و حسی لذت بخش را ایجاد کرده است.

معمولاً سم دوست دارد قبل از اسکن خط روی کامپیوتر برای رنگ آمیزی دیجیتالی با دست نقاشی کند. و در حالی که او این روند را دوست دارد، فکر می‌کرد خوب است که مقداری «آنالوگ» برای کمی تنوع کار کند و چشم‌هایش را از هر صفحه‌ دور کند.

او به خبرنگار بُراق حامیم می‌گوید: «من همچنین ظاهر پرومارکر ها روی کاغذ را خیلی دوست دارم، به خصوص وقتی که با خطوط پررنگ در تضاد باشد. آنها کیفیت بالایی دارند و وقتی اسکن می شوند، شفافیت کم می شود؛ می توانید ضربه های قلم را ببینید و جزئیات کاربردی خوبی را اضافه کنید.»

سم علاوه بر کاهش زمان نمایش و داشتن ظاهری دست ساز، دوست دارد گهگاهی روش های خود را نیز متنوع کند. “فقط برای اینکه به زندگی ام چاشنی اضافه کنم. چه با نقاشی، چه با استفاده از قلم های مختلف، رنگ ها یا هر چیز دیگری. انجام این نقاشی ها مانند انتشار یک آلبوم زنده یا انجام ام تی وی Unplugged یا چیزی شبیه به آن است. هیچ چیز به این اندازه خوش طعم نیست، همراه با موسیقی از باب دیلن وقتی تصور کنید که آن آهنگ چیست. مواد مشابه / مواد مختلف.”

و در حالی که سبک تغییر کرده است، موضوعات یکسان باقی می مانند. گروهی از «آدم‌های معمولی» هستند که بقیه مجموعه‌های سم را دوست دارند، و این بازیگران هستند که او می‌تواند برای اجرای هر سناریویی که تصور می‌کند، از آنها استفاده کند. او به شوخی می گوید: «مثل اینکه من برادران کوئن هستم و دوباره بوشمی بازیگر را وارد می کنم.

“با وجود اینکه فکر می کنم از نظر تکنیکی یک گروه است، کرم اساساً شخصیت اصلی من است. او فقط نمایش را می دزدد و توجه زیادی را به خود جلب می کند. باید به این دلیل باشد که او بسیار سازگار است. او تقریباً شبیه کرم بودن از جهان سم تیلور است.

سپس زمین، تعداد زیادی جمجمه (زیرا یکی از بهترین چیزها برای کشیدن هستند)، شیطون کوچولوی طاس من، تعدادی فن هنر (مثل قطعه The Thing من) و تعداد زیادی موجودات کوچک وجود دارد. و احشاء در کنار برخی عناصر طبیعی مانند گل‌ها، زیرا من به اطلاعات بصری معتاد هستم و می‌خواهم هر نقاشی را تا حد امکان کامل کنم.”

خارج از خود رسانه، این سری از تصاویر میل سم را برای خلق «گنجینه‌های فیزیکی» خنثی کرد. او می خواست آثار هنری ای بسازد که مردم بتوانند به جای دانلود آن را نگه دارند و سپس قاب کنند و در خانه یا دفتر خود آویزان کنند.

او توضیح می‌دهد: «من چیزی جز دوری از یک نقاشی مناسب، عمیق شدن در آن و رفتن با چیزی که از آن راضی هستم، لذت نمی‌برم.» “مثل این است که بچه ای باشید که تمام خودکارهایتان را زیر میز ناهارخوری بیرون آورده اید، کوسه ها و چیزهای دیگر را تا زمانی که شام ​​آماده شود بکشید. رنگ ها و زیبایی شناسی توسط خودکارهایی که من استفاده می کنم تنظیم می شود، و موضوع ادامه علایق معمول من است. رسانه قطعاً از این نظر پیشتاز بود.”

و در حالی که سازندگان هدایای هنر دیجیتال کنترل آسان‌تری بر کار خود دارند، نشانگرها تا حدودی برای سم چالش‌برانگیز بودند، زیرا او باید قبل از نوشتن قلم روی کاغذ، ایده واضح‌تری از آنچه می‌کشد داشته باشد. «حتی با رنگ، می‌توان روی آن نقاشی کرد و آن را اصلاح کرد. با نشانگرها، نمی‌توان اشتباه کرد؛ اگر این کار را انجام دادی، باید راهی برای کارکرد آن پیدا کنی یا از صفر شروع کنی.

“همچنین باید مطمئن شوید که از کاغذ مناسب استفاده می کنید تا شُره نداشته باشد و احمقانه به نظر برسد. با گفتن این موضوع، بخشی از سرگرمی این است که از یک “اشتباه” خلاص شوید و به چیزی برسید که معمولاً این کار را نمی‌کرد. همه این نقاشی‌ها به هر نحوی چنین هستند.”

این مجموعه یک تجربه آموزشی فراتر از خلقت نیز بوده است. سم در پایان می‌گوید: «من آموخته‌ام که برای چشمانم خوب است که هر از چند گاهی از صفحه خارج شوند. «چیزی که مورد علاقه من است «کار نقاشی» است، بنابراین کل این فرار یک سفر عالی و سرگرم کننده است.

همچنین یادآوری خوبی برای خودم است که باید تکنیک‌های مختلف را امتحان کنم، روال عادی را کنار بگذارید و چیزی غیرعادی ایجاد کنید، زیرا همیشه دوپامین جدیدی برای به دست آوردن وجود دارد.

مطالبی که شاید برای شما جالب باشد