اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۳

بُراق حامیم

پایگاه خبری تخصصی هنر ایرانی اسلامی

خانه » پوشش بیمه اجتماعی برای هنرمندان روستائی و عشایری

پوشش بیمه اجتماعی برای هنرمندان روستائی و عشایری

بیمه روستائیان و عشایر

پوشش بیمه اجتماعی برای هنرمندان روستائی و عشایر

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گلستان در گفت و گو با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان خبر از تحت پوشش قرار دادن هنرمندان این جامعه در بیمه اجتماعی استان گلستان داد.

به گزارش پایگاه خبری بُراق حامیم به نقل از روابط عمومی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گلستان، حسن قدیمی مدیر بیمه اجتماعی استان گلستان در دیدار با محمدجواد ساوری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، از تحت پوشش قراردادن کشاورزان، روستائیان و عشایر همچنین ساکنین شهر های زیر بیست هزار نفر جمعیت در استان گلستان زیر چتر بیمه اجتماعی خبر داد.

حسن قدیمی  در این دیدار با اشاره به مأموریت ویژه صندوق در دولت سیزدهم برای گسترش پوشش بیمه ای و تحقق عدالت اجتماعی، از گام بلند این صندوق بیمه ای برای جذب یک میلیون بیمه شده ی جدید در سال جاری خبر داد.

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گلستان، افزود: سهمیه گلستان در سال جاری ۲۳ هزار نفر است و در تلاش هستیم از طریق شناسایی ظرفیت های استان در بخش های مختلف به ­ویژه در حوزه هنرمندان و فعالان صنایع دستی، جذب بیمه شدگان جدید را محقق کنیم.

در ادامه این دیدار، محمدجواد ساوری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز عدم پوشش بیمه ای برخی هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی و گردشگری را یکی از مهمترین دغدغه های فعالان این حوزه عنوان کرد و گفت: پوشش بیمه بازنشستگی می تواند موجب امنیت خاطر این تلاشگران و رفاه خانواده آنان شود.

   گفتنی است خدمات این بیمه اجتماعی ضمن نقل و انتقال سوابق به تمامی صندوق های بیمه ای کشور، شامل از کار افتادگی، مستمری سالمندی و مستمری فوت برای بازماندگان است که حق بیمه در این صندوق ۱۵% می باشد و ۱۰% آن را دولت  و تنها ۵% را بیمه شده پرداخت می نماید که ۵% سهم بیمه شده در سال ۱۴۰۱ ماهیانه حداکثر ۱۳۳۰۰۰ تومان است.

پایان پیام/

مطالبی که شاید برای شما جالب باشد