اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳

بُراق حامیم

پایگاه خبری تخصصی هنر ایرانی اسلامی

خانه » پارک علم و فناوری و برج B1 در چین

پارک علم و فناوری و برج B1 در چین

پارک علم و فناوری و برج B1 در چین| پایگاه خبری بُراق حامیم

پارک علم و فناوری و برج B1 در چین

معماری پارک علم و فناوری دانشگاه نانفانگ که در کریدور نوآوری در حال رشد منطقه NanShan Dashahe شهر شنژن واقع شده است، محیط و پلت فرم پیشرفته‌تری را برای نوآوری و کشف فناوری فراهم می‌کند.

معماری پارک علم و فناوری
پارک علم و فناوری و برج B1 در چین

به گزارش پایگاه خبری هنری براق حامیم به  نقل از آرکدیلی ،پردیس جدید دانشگاه شنژن چین، پروژه معماری پارک علم و فناوری دانشگاه نانفانگ با ۶۲۸۰۰۰ متر مربع فضا، شامل فضای انکوباتور فناوری اطلاعات، دفتر تحقیق و توسعه، توسعه ابزار پزشکی و خدمات کارآفرینی در زمینی به مساحت ۱۵.۲ هکتار است. استراتژی‌های معماری و برنامه‌ریزی، محیط‌های پیشرفته‌تری را برای نوآوری و اکتشافات فن‌آوری ترویج کرده و بسترهای رشد و آموزشی را برای کارآفرینان، محققان و استارت‌آپ‌ها ایجاد می‌کنند.

رویکرد طراحی معماری، طبیعت را به عنوان منبعی ارزشمند، مخزن دانش و منبع الهام می شناسد. زیربنای طراحی، مفهوم این درک است که اغلب، تلاش های علمی و فناوری جدید به طور مستقیم از طبیعت الهام گرفته و پاسخ می دهند. استراتژی طراحی شهری ویژگی‌های سایت طبیعی، به ویژه تپه باستانی و یک مرز نظامی موجود را حفظ می‌کند و در عین حال قلمرو عمومی از منظر مرکزی معرفی می‌کند. استراتژی طراحی یکپارچه به توپوگرافی طبیعی موجود سایت احترام می گذارد و همراه با چارچوب یک شهر، سازماندهی شده است – این شهر شامل چند منطقه مختلف است که یک فضای سبز مرکزی را قاب بندی می کنند. چهار “منطقه” اصلی از موارد زیر تشکیل شده اند و مستقیماً عملکردهای برنامه خاص آنها را منعکس می کنند:

معماری پارک علم و فناوری
پارک علم و فناوری و برج B1 در چین
  1. منطقه الهام” مرکز رشد کارآفرینی.
  2. “منطقه تحقیقات” – ابزار و متریک های پزشکی.
  3. “منطقه دانش” – کارآفرینی و مرکز خدمات منطقه.
  4. “منطقه تحقق” – خدمات برون سپاری.

نواحی از نظر برنامه‌ریزی و معماری متمایز هستند، اما در فضایی با  چشم‌انداز اختصاصی یا مرکز «شهر» مشترک هستند که عنصر مرکزی سازمانی و اجتماعی پارک علم فناوری است. از نظر معماری، مناطق و ساختمان‌ها به تأثیرات سایت پاسخ می‌دهند و دارای راه‌حل‌های انبوه‌سازی منحصربه‌فردی هستند که چشم‌انداز مرکز را در بر می‌گیرد، فضای بیرونی را شکل می‌دهد و مناطق خاصی را مشخص می‌کند. نوآوری طراحی شامل توجه متمرکز به طراحی سایت است که تغییر ویژگی های طبیعی را به حداقل می رساند و کار با توپوگرافی سایت برای ایجاد ارتفاعات منطقه ساختمان به حداقل رساندن حفاری برای پارکینگ زیرزمینی است.

ساختمان‌های فناوری پیشرفته به‌طور مدبرانه طراحی شده‌اند تا انواع گونه‌شناسی، فضایی را ارائه دهند که می‌تواند به نیازها و عملکرد متعدد پاسخ دهند. از گونه‌شناسی ساختمان‌هایی که دارای آتریوم‌های مرکزی( فضای بزرگ و باز میان ساختمان ) تا فضای اداری بلندمرتبه هستند، رویکرد معماری از شکل و هندسه متمایز بهره می‌برد تا راهروهای نمای سایت را باز کند و به تأثیرات خارجی سایت پاسخ دهد.

ترکیبی از استراتژی‌های طراحی محیطی فعال و غیرفعال برای کاهش هزینه‌های عملیاتی، صرفه‌جویی در انرژی و حفظ مواد، گنجانده شده است. این طرح دارای راه حل های برنامه ریزی معماری منحصر به فرد و بسیار منعطف است که با معیارهای خواستار استفاده کاربردی و سازگاری برنامه مورد نیاز برای محیط های نوآورانه محل کار امروزی مطابقت دارد. پارک فناوری به عنوان یک شهر پر جنب و جوش – “شهر کشف، فرصت و پاداش” تصور می شود.

معماری پارک علم و فناوری
پارک علم و فناوری و برج B1 در چین

منطقه B به‌عنوان مرکز رشد کارآفرینی عمل می‌کند و به‌طور نمادین «منطقه الهام‌بخش» در نظر گرفته می‌شود، که اکتشاف و نوآوری را برای متخصصان فناوری اطلاعات، دانشمندان، کارآفرینان و آینده‌نگران تشویق می‌کند. این برج دارای ساختمان ها و فضاهایی است که هدف از ادغام بسترهای تحقیق و توسعه، تولید و آموزش را برآورده می کند. برج B1 بیانگر یک ساختار معمارانه است که “برج الهام” نامیده می شود و موقعیتی محوری در پارک فناوری را اشغال می کند. این به عنوان یک نقطه کانونی عمل می کند که به صورت بصری محور سایت را مشخص می کند و از نقطه بلند بالای تپه شروع و تا نوک شرقی سایت امتداد دارد.

معماری پارک علم و فناوری
پارک علم و فناوری و برج B1 در چین

راه حل طراحی برج به تأثیرات سایت و عملکرد آن پاسخ می دهد و  نمایی از افق متمایز می سازد و نقطه کانونی توسعه را ایجاد می کند. شکل برج با مجسمه سازی زیبا مستقیماً به بافت شهری پاسخ می دهد و هندسه آن به طور هماهنگ با ساختمان های اطراف هم تراز می شود. در حالی که از نظر معماری به بافت پاسخ می دهد، شکل برج و پلان طبقه با هدف ارائه بالاترین کیفیت فضای کاری همراه است. یک پلان طبقه بسیار کارآمد به طور یکپارچه امکانات محیط اداری منحصر به فرد و فرصت های دید سودمند را با هم ادغام می کند.

معماری پارک علم و فناوری
پارک علم و فناوری و برج B1 در چین

از نظر معماری، ترکیبی از استراتژی‌های طراحی محیطی فعال و غیرفعال گنجانده شده‌اند که هزینه‌های عملیاتی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و حفظ مواد را دربر دارد. این طرح دارای راه حل های برنامه ریزی بسیار انعطاف پذیر است که با معیارهای خواستار استفاده کاربردی و سازگاری برنامه ای مورد نیاز برای محیط های کاری نوآورانه امروزی مطابقت دارد. شکل برج از شیب ۱۱۰ متری بالا می رود و به عنوان نقطه کانونی پارک فناوری و بعنوان یک “نشانگر” بصری نمادین برای منطقه عمل می کند.

پایان پیام/

en.boraqhamim.ir
بخش بین الملل پایگاه خبری بُراق حامیم

مطالبی که شاید برای شما جالب باشد