اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۳

بُراق حامیم

پایگاه خبری تخصصی هنر ایرانی اسلامی

خانه » معرفی ۱۰ نقاش بزرگ در جهان + فیلم معرفی نقاشان برتر

معرفی ۱۰ نقاش بزرگ در جهان + فیلم معرفی نقاشان برتر

معرفی 10 نقاش بزرگ در جهان + فیلم معرفی نقاشان برتر

معرفی 10 نقاش بزرگ در جهان + فیلم معرفی نقاشان برتر

در هر حرفه و هنری همیشه نام آوران و بزرگان فرهیخته ای هستند که آثارشان ماندگار، راه و روش‌شان سرلوحه و چراغی روشن برای آیندگان و یادشان تا همیشه در خاطر اهالی هنر می ماند.
اگر از علاقه‌مندان به هنر نقاشی و تصویرسازی هستید خوب است تا با نوابغ این عرصه آشنا شده و فرمول موفقیت آنها را کشف کنید، باشد که شما نیز با بهره‌گیری از تجربیات آنها روزی فرهیخته عصر آینده باشید و نام و یاد شما نیز برای نسل های بعدی ماندگار شود.

  • لئوناردو داوینچی
  • میکل آنژ 
  • هارمنس رمبرانت ون راین
  • پیکاسو
  • وینسنت ونگوگ
  • کلود مونه
  • کمال الملک
  • جوزف مالورد ویلیام ترنر
  • فریدا کالو
  • جکسون پولاک
  • ویدئو

لئوناردو داوینچی ، نابغه عصر رنسانس

به گزارش پایگاه خبری هنری بُراق حامیم، لئوناردو داوینچی ( به انگلیسی : Leonardo da Vinci ) دانشمند و هنرمند ایتالیایی ، طراح، نقاش ، موسیقی‌دان ، نویسنده و مهندسی نابغه بود که با بینش عمیق، خلاقیت و عشقی که به کار خود می ورزید خالق آثاری شد که نظیرش را هنوز هم که هنوزه در جایی نمی توان یافت. این هنرمند دوره رنسانس مفهوم کامل فضا و سایه روشن را در هنر نقاشی به اوج رساند . داوینچی اولین طراح هواپیما و صدها اثر معماری دیگر به‌شمار می‌رود . با وجود اینکه بیش از ۲۵ نقاشی از او باقی نمانده ولی به‌طور گسترده او را یکی از بزرگترین نقاشان تاریخ دانسته‌اند. بیشتر دلیل شهرت جهانی لئوناردو داوینچی به‌خاطر نقاشی‌های شام آخر و مونا لیزا است.

شاید برای تان جالب باشد بدانید که داوینچی تحصیلات مدرسه ای نداشت اما ذهن خلاق و استعداد فوق العاده ای که در وجودش شکوفا شده بود موجب شد تا او خالق مونا لیزا (به انگلیسی: Mona Lisa )  ، معروف ترین اثر هنری عصر رنسانس باشد. داوینچی برای کشیدن تابلوی مونا لیزا را از سال ۱۵۰۳ شروع کرد و اتمام آن تا ۱۵۰۷ به طول انجامید. ابهام و راز این «خنده» پرآوازه، نتیجهٔ شیفتگی لئوناردو به سایه روشن جوّ و مهارتش در نشان دادن آن است. 

میکل آنژ ، نقاش بزرگ در جهان

میکل آنژ ( به انگلیسی: Michelangelo ) ، مجسمه ساز ، معمار و نقاش بزرگ ایتالیایی نیز بدون شک یکی از الهام بخش‌ترین و با استعدادترین هنرمندان جهان است و هر جا سخن از فرهیختگان هنر به میان بیاد نام او نیز می درخشد.استعدادهای چند جانبهٔ هنری‌اش چنان بود که از سوی خیلی از بزرگ‌ترین هنرمندان معاصر خودش و نیز برخی از بزرگ‌ترین هنرمندان تاریخ، وی را به عنوان یکی از نامزدهای الگوی مثالی یک همه‌چیزدان در نظر می‌گیرند.

اگرچه در حال حاضر، تعداد کمی از نقاشی‌های میکل‌آنژ باقی مانده‌اند، اما می توان گفت که هنوز هم نقاشی‌های او از جمله بهترین نقاشی‌های جهان قلمداد می شوند. توانایی او در ترسیم بی نظیر نقاشی‌های دیواری تحسین برانگیز است.
اگر می‌خواهید از نزدیک شاهد شاهکارهای میکل‌آنژ باشید می‌توانید یکی از زیباترین آثار او را در سقف کلیسای سیستین نظاره‌ گر باشید. این اثر شگفت انگیز شامل بیش از ۳۰۰ چهره می‌باشد.

هارمنس رمبرانت ون راین ، اسطوره قرن هفدهم

به جرات میتوان گفت که رمبرانت ( به انگلیسی: Rembrandt ) ، نقاش بزرگ هلندی یکی از چهره های طلایی دوران باروک در اروپا است، چرا که هیچ هنرمندی به اندازه او آثارش را وقف پی بردن به حالات درونی انسان نکرد.
رامبرانت نخستین هنرمندی بود که اهمیت پرداختن به رنگ، نور و اسلوب رنگ‌آمیزی را برابر با اهمیت انتخاب موضوع دانست. هدف او کاوش در دنیای درون آدمی بود، خواه در خودنگاره‌هایی که از خودش و دیگران نقاشی می‌کرد، خواه در متون مذهبی که به تصویر کشید. رامبراند ون‌راین را ﻣﻲتوان نقاش نور و سایهﻫﺎ نامید.
ذوق هنری رمبراند شیوه‌های گرافیک، از جمله چاپ دستی تیزابی را نیز دربرمی گیرد . رامبرانت هنرمند بسیار ولخرجی بود که سرنوشت خودش را نابود کرد ولی اگر او ولخرج نبود در این‌صورت رامبرانتی هم وجود نداشت.

پیکاسو ، نابغه هنر مدرن

پابلو پیکاسو ( به انگلیسی: Pablo Picasso ) ، هنرمند و نابغه اسپانیایی به عنوان یکی دیگر از هنرمند اثر گذار قرن بیستم  شناخته می‌شود. او در سبک های مختلفی نقاشی می کرد، وی در راه اندازی سبک کوبیسم نیز نقش بسزایی داشت و همچنین میتوان پیکاسو را به عنوان بنیانگذار این سبک نامید . پابلو بیشترین بهره را از زندگی خودش برد و تا زمان مرگش در ۹۱ سالگی کوشا و خلاق بود.

همین دلیل اهالی هنر این هنرمند اسپانیایی تبار را بیشتر با آثار کوبیسم می شناسند. از معروف‌ترین آثار پیکاسو ، می‌توان به دوشیزگان آوینیون و گرنیکا اشاره کرد. ۲۵ اکتبر سالروز تولد او، روز جهانی هنرمند نام گذاری شده ست. 

وینسنت ونگوگ تاثیرگذارترین نقاش بزرگ در جهان

وینسنت ونگوگ ( به انگلیسی: Vincent van Gogh ) ، یک نقاش پست امپرسیونیسم هلندی بود، نقاش بزرگی که اغلب او را به‌ عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان در هنر غربی می شناسند. ون گوگ فعالیت هنری خود را به عنوان طراح و نقاش از سال ۱۸۸۰ (میلادی) و در سن ۲۷ سالگی آغاز کرد. وی در ابتدا تحت تأثیر نقاشی‌های هلندی از رنگ‌های تیره و اندوه‌ناک استفاده می‌کرد ؛ پس از آشنایی وی با جنبش‌های دریافتگری و نودریافتگری در پاریس پیشرفت هنری او را سرعت بخشید.

نقاشی‌های استادانه او در اوایل قرن ۲۰، به علت ترسیم زیبا و هنرمندانه احساساتش، برنده جوایز ارزشمندی شد.
سبک هنری او متشکل ازطرح هایی از جمله :

پرتره‌ها

خودنگاره‌ها

مناظر

طبیعت بی‌جان

سروها

مزارع گندم

گل‌های آفتاب‌گردان
است.
وَنسان وَن گوگ که از بیماری روانی رنج می‌برد، در دسامبر ۱۸۸۸ گوش چپ خود را با تیغ سلمانی برید. دربارهٔ اصل ماجرا تردیدی وجود ندارد . خود ون گوگ هم در دو خودنگاره تصویر خود را با گوش باند پیچی کشیده‌است.
هنوز در مورد نحوه مرگ ونسان تردید وجود دارد. برخی معتقدند او خودکشی کرده است . همچنین برخی دیگر یقین بر کشته شدن وی دارند.

کلود مونه معروف ترین نقاش بزرگ در جهان

کلود‌‌مونه ( به انگلیسی: Claude Monet ) نقاش امپرسیونیسم فرانسوی، یکی از نقاشان معروف جنبش بیان درک افراد از طبیعت، به خصوص مناظر است. سبک امپرسیونیسم برگرفته از لغت impress به مفهوم تأثیر آنی و اثرگذاری در ذهن است .مونه مهم‌ترین نمایندهٔ این سبک به‌شمار می‌رود. آثار زیادی از وی به جای مانده و در بسیاری از نگارخانههای مهم دنیا از آن‌ها نگهداری می‌شود.

در زمان این هنرمند کپی کردن از شاهکارهای قدیمی بسیار رایج بود، اما او تمایل به نقاشی از مناظر اطراف خود را داشت. او اثر نور در مناظر آزاد را با ضربات سریع قلم نشان می داد.

کمال الملک ، پدر نقاشی ایران

یکی از برجسته ترین شخصیت های تاریخ هنر معاصر محمد غفاری معروف به کمال الملک ( به انگلیسی: Kamal-ol-molk ) بود که در سال ۱۲۲۴ در خانواده ای سرشناس در شهر کاشان چشم به جهان گشود. فعالیت این شاعر با استغداد در دوران قاجار و اوایل دوره پهلوی بوده است.

اما می‌دانید چه باعث شد این نقاش با استعداد به سمت این هنر برود؟ روحیه لطیف او و تشویق خانواده اش او را در این مسیر قرارداد. هنگامی که ناصرالدین شاه محمد غفاری را به استخدام خود درآورد در ابتدا به او لقب خان را داد و بعدها او را پیشخدمت مخصوص نامید و سپس تحت تاثیر او قرار گرفت و لقب نقاش باشی و در آخر کمال الملک را به او داد. اگر نیاز داشتید اطلاعات بیشتری راجع به کمال الملک کسب کنید میتوانید مقالات دیگر ما را مطالعه بفرمایید.

جوزف مالورد ویلیام ترنر ، نقاش سرشناس رمانتیک

ویلیام ترنر ( به انگلیسی: Joseph Mallord William Turner ) یک نقاش با سبک هنری رومانتیک، طراح و آبرنگ کار بریتانیایی است . او به رنگ آمیزی و بیان مناظر تخیلی و آشفته دریایی شناخته شده است.

ویلیام ترنر اغلب سعی داشته در کارهای خود از سبک واقع گرایانه استفاده کند، سبکی که در آن زمان هنوز سابقه ای نداشت. او از طریق نقاشی با آبرنگ، نقاشی با رنگ ‌روغن، نور، رنگ و براش، این سبک را تجربه و ارائه کرد.

فریدا کالو ، نامی ترین بانوی تاریخ هنر و نقاش بزرگ در جهان

فریدا کالو ( به انگلیسی: Frida Kahlo ) نقاش مکزیکی و یکی از مشهورترین زنان نامدار تاریخ هنر است . او به خاطر نقاشی پرتره های بسیار زیبا به شهرت رسید. بسیاری از آثار او خودنگاره یا سلف پرتره است.چهره‌نگاری‌های کالو از خودش آمیخته با مفاهیم و نمادهای شخصی‌اند. این خودنگاره‌ها اغلب به همراه حیواناتی کوچک و گیاهانی تزئینی در میان قاب‌ها ظاهر شده‌اند.

علاوه بر نقاشی های بی نظیر، زندگی دردآور و پر فراز و نشیب او نیز در محبوبیت او تاثیر بسزایی گذاشت. نام کامل این نقاش ، ماگدالِنا کارمِن فرید ا کالو ی کالدرون می باشد.

جکسون پولاک ، نابغه جنبش اکسپر سیونیست انتزاعی

جکسون پولاک ( به انگلیسی: Jackson Pollock ) این نقاش آمریکایی ، از نقاشان معروف جهان است و عمده شهرت خود را مدیون استفاده از تکنیک ابتکاری در نقاشی، است . جکسون پولاک همچنین خالق تکنیک قطره گذاری است. پولاک با شیوه‌ای کاملاً انتزاعی نقاشی می‌کرد . بوم را بدون جهت و حالتی، بر روی زمین قرار می‌داد.

جکسون همیشه برای نقاشی های خود ایده‌‌‌‌‌‌‌‌ پیش از شروع داشت.
یکی از معروف ترین روش های جکسون در نقاشی استفاده از تکنیک های ترکیبی است . این سبک شامل حرکات بدن و نقاشی با استفاده از پرتاب، قطره گذاری و پراکنده کردن رنگ بود.

ویدئو

مطالبی که شاید برای شما جالب باشد

سریال حشاسین
۱ دقیقه زمان مطالعه
graphic چیست
۱ دقیقه زمان مطالعه
روز معماری
۱ دقیقه زمان مطالعه