اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

بُراق حامیم

پایگاه خبری تخصصی هنر ایرانی اسلامی

خانه » جبران خلیل جبران

جبران خلیل جبران

جبران خلیل جبران (۶ ژانویه ۱۸۸۳ – ۱۰ آوریل ۱۹۳۱) شاعر، نویسنده، نقاش و فیلسوف لبنانی-آمریکایی بود. او یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان و شاعران عرب در قرن بیستم است.


به گزارش پایگاه خبری هنری بُراق حامیم، جبران در روستای بشری در لبنان به دنیا آمد. او در فقر بزرگ شد و در سن ۱۲ سالگی به همراه خانواده‌اش به ایالات متحده مهاجرت کرد. جبران در مدرسه‌ای آمریکایی در بروکلین تحصیل کرد و در سال ۱۹۰۳ از دانشگاه کلمبیا فارغ‌التحصیل شد.

جبران در طول زندگی خود بیش از ۱۵ کتاب نوشت، از جمله پیامبر (۱۹۲۳)، ارواح سرکش (۱۹۰۸)، و عروسان دشت (۱۹۰۶). آثار او به بیش از ۲۰۰ زبان ترجمه شده‌اند و به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان خواننده دارند.
جبران به خاطر سبک رومانتیک و شاعرانه‌اش شناخته شده است. او در آثار خود به موضوعاتی مانند عشق، زندگی، مرگ، و معنویت می‌پردازد. او همچنین به خاطر شخصیت‌پردازی‌های دقیق و زنده‌اش شهرت دارد.
جبران در سال ۱۹۳۱ در نیویورک درگذشت. او یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان و شاعران عرب در قرن بیستم است. آثار او همچنان مورد مطالعه و تحسین منتقدان و خوانندگان قرار می‌گیرند.
برخی از مهم‌ترین آثار جبران خلیل جبران عبارتند از:

پیامبر (۱۹۲۳)

ارواح سرکش (۱۹۰۸)

عروسان دشت (۱۹۰۶)

ملاقات با جبران (۱۹۱۲)

صبح امید (۱۹۱۶)

درخشش‌های صبح (۱۹۱۹)

روزهای تاریکی (۱۹۲۴)

شب‌های روشن (۱۹۳۱)

آثار جبران خلیل جبران در ایران نیز از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. برخی از آثار او به فارسی ترجمه شده‌اند و در ایران منتشر شده‌اند.

مطالبی که شاید برای شما جالب باشد