اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۳

بُراق حامیم

پایگاه خبری تخصصی هنر ایرانی اسلامی

خانه » کنسرت تنبورنوازان «واله» برگزار می شود

کنسرت تنبورنوازان «واله» برگزار می شود

تنبور نوازان واله

تنبور نوازان واله

کنسرت گروه تنبورنوازان «واله» و آیین رونمایی از آلبوم‌های موسیقی «قاصدک و عشق…» و «بر خورشید هم برف نشست» در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری هنری بُراق حامیم، کنسرت گروه تنبورنوازان «واله» با اجرای قطعاتی به آهنگسازی و تنظیم حیدر کاکی جمعه- ۲۲ دی ماه- ساعت ۲۰ در فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا روی صحنه می‌رود.

تصنیف «فریاد» با شعری از حافظ،‌ «آواز» بر اساس مقام شاخوشینی با شعری از باباطاهر، تصنیف «پریزاد» با شعری از سعدی، قطعه «بیکران» (بی‌کلام)، تصنیف «هی لاوه شعر» (آهنگ فولکلور)، دونوازی تنبور و کمانچه، تصنیف «وه هار» (بهار) با شعری از مولوی کرد، «سه نوازی تنبور، کمانچه و دف»، تصنیف «واران» (آهنگ فولکلور)، «مقام ساروخانی» (تنبور و آواز)، تصنیف براساس «مقام خانه میری» با شعری از بیسارانی؛ قطعات اجرایی در این کنسرت هستند.

مریم شهبازی– همخوان، نفیسه سادات عبدالبقایی نوازنده تنبور، زهره کرمی سفیدی همخوان و نوازنده تنبور، عابدین ملکی نوازنده تنبور، مهدی مریدی نوازنده تنبور، فاطمه غلامی نوازنده تنبور، تارا افضلی نوازنده تنبور، خشایار محمدی نوازنده تنبور، علیرضا گلبابایی نوازنده تنبور، سیدسیروان یادگاری نوازنده تنبور، رها افضلی همخوان، نوازنده تنبور، شهریار امینی نوازنده تنبور، معین صفری نوازنده تنبور، سیامک عزیززاده نوازنده دف، بصیرا حسین‌پناهی نوازنده دف، مهدی میری زاده نوازنده تار باس، رضا احمدی نوازنده کنترباس، همایون کاکی نوازنده کمانچه از هنرمندان این کنسرت هستند.

کنسرت تنبورنوازان «واله» تا رونمایی از «بر خورشید هم برف نشست»

گروه تنبور نوازان «واله» سال ۱۳۹۴ به سرپرستی حیدرکاکی تشکیل شد. این گروه فعالیت خود را با هدف حفظ و اشاعه‌ فرهنگ موسیقایی تنبور و تولید آثاری فاخر بر اساس ته رزهای باستانی تنبور آغاز و در ادامه با حمایت و معرفی هنرمندان با استعداد و جوان برگزیده در جشنواره‌های سراسری موسیقی به جامعه هنری و دعوت از آنها به این گروه فضایی را برای عرضه توانایی‌هایشان در اجراهای زنده فراهم کرده است.

کنسرت گروه تنبورنوازان «واله» به تهیه کنندگی یاسر یگانه به روی صحنه می‌رود.

آلبوم موسیقی «قاصدک و عشق…»

آیین رونمایی از آلبوم موسیقی «قاصدک و عشق…» به خوانندگی مهدی محمدی پنجشنبه- ۲۱ دی ماه ساعت ۱۵ با مشارکت موسسه فرهنگی هنری فرهیزش، موسسه ساز و آواز مهر، گروه موسیقی کوچه‌باغ با حضور هنردوستان و اهالی فرهنگ و هنر در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

آلبوم موسیقی «قاصدک و عشق…» که در دستگاه شور و آواز دشتی ساخته شده شامل هفت قطعه؛ مقدمه شور (شرح عشق)، تصنیف رنگ‌پریده با شعر نیما یوشیج، ضربی فصل‌ها و آواز دشتی، دونوازی کمانچه و سنتور، تصنیف قاصدک با شعر مهدی اخوان ثالث، ساز و آواز با شعری از مثنوی مولانا و چهارمضراب مهرافروز است.

در این برنامه نشستی پژوهشی نیز با موضوع پیوند شعر نو و موسیقی ایرانی با سخنرانی حمیدرضا نوربخش خواننده و مدرس آواز، رضا توسلی نوازنده و پژوهشگر شعر و موسیقی، امیرحامد موسوی کارشناس و پژوهشگر فرهنگی و شاهرخ (احمد) سرلک نوازنده و آهنگساز آلبوم پیش‌بینی شده است. تجلیل از مرتضی جوهری خواننده پیشکسوت، سخنرانی مهدی خسروانی مدیر موسسه ساز و آواز مهر و اجرای قطعات تازه گروه کوچه‌باغ بخش‌های دیگر برنامه است.

کنسرت تنبورنوازان «واله» تا رونمایی از «بر خورشید هم برف نشست»

نوازندگان آلبوم و اجرای زنده با حضور هنرمندان؛ داریوش قانع (نی)، مرتضی فتحی (کمانچه)، پندار پورکمیلیان (تار)، امیرحسین وفایی (عود)، پوریا ارجمندتبار (بم تار)، یاسر مدیرروستا (سه‌تار)، محمدرضا میرحسینی (تنبک)، امین دارابی (دف و دایره) و شاهرخ سرلک (سنتور) از دیگر بخش‌های این برنامه است. حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

آلبوم موسیقی «بر خورشید هم برف نشست»

آیین رونمایی از آلبوم موسیقی «بر خورشید هم برف نشست» ساخته شهاب طالقانی پنجشنبه- ۲۱ دی ماه- ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

در این مراسم میرعلیرضا میرعلی‌نقی پژوهشگر تاریخ موسیقی کلاسیک ایران با گرایش تهران و مسعود سخاوت‌دوست آهنگساز و موسیقیدان و دانش‌آموخته دکتری فلسفه به عنوان کارشناس حضور خواهند داشت و اجرای موسیقی توسط ارکستر مجلسی از دیگر بخش‌های برنامه است.

کنسرت تنبورنوازان «واله» تا رونمایی از «بر خورشید هم برف نشست»

شهاب طالقانی آهنگساز این آلبوم متولد ۱۳۶۶، آهنگساز، نوازنده و پژوهشگر حوزه فلسفه هنر و موسیقی است و آلبوم «بر خورشید هم برف نشست» از این هنرمند توسط نشر و پخش جوان عرضه شده است. این آلبوم شامل ۱۰ قطعه بی‌کلام است و نوازندگان شناخته‌شده زیادی در این اثر همکاری کرده‌اند که از میان آنها می‌توان به میثم مروستی، علی جعفری‌پویان، زنده‌یاد پورنگ پورشیرازی، مهرداد عالمی و همایون نصیری اشاره کرد.

مطالبی که شاید برای شما جالب باشد