اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

بُراق حامیم

پایگاه خبری تخصصی هنر ایرانی اسلامی

خانه » کنسرت سیاه در مسکو

کنسرت سیاه در مسکو

حمله تروریستی به تالار کنسرت در مسکو

حمله تروریستی به تالار کنسرت در مسکو

شامگاه دوشنبه ۲۲ مارس ۲۰۲۴، تالار کنسرت در مسکو هدف حمله تروریستی قرار گرفت. در این حمله که توسط داعش انجام شد، دست‌کم ۱۲ نفر کشته و ۵۰ نفر زخمی شدند. داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و مدعی شد که این حمله در پاسخ به “جنایات” روسیه در سوریه انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری هنری بُراق حامیم، شامگاه دوشنبه ۲۲ مارس ۲۰۲۴، تالار کنسرت در مسکو هدف حمله تروریستی قرار گرفت. در این حمله که توسط داعش انجام شد، دست‌کم ۱۲ نفر کشته و ۵۰ نفر زخمی شدند.

مهاجمان که گفته می‌شود ۴ نفر بودند، با سلاح‌های خودکار به سمت تماشاگران در سالن کنسرت شلیک

کردند.

نیروهای امنیتی روسیه بلافاصله در محل حاضر شدند و مهاجمان را به هلاکت رساندند.

داعش در بیانیه‌ای که در وب‌سایت خود منتشر کرد، مدعی شد که این حمله توسط یک “مجاهد شجاع” انجام شده است. این گروه مدعی شد که این حمله در پاسخ به “جنایات” روسیه در سوریه انجام شده است.

هنوز مقامات روسی به طور رسمی تأیید نکرده‌اند که داعش مسئول این حمله بوده است. با این حال، مقامات امنیتی می‌گویند که شواهد نشان می‌دهد که این حمله توسط یک تروریست انتحاری انجام شده است.

تحلیل:

حمله به تالار کنسرت در مسکو، اولین حمله تروریستی بزرگ در روسیه در سال‌های اخیر است. این حمله نگرانی‌هایی را در مورد افزایش خطر تروریسم در روسیه ایجاد کرده است.

این حمله همچنین می‌تواند تنش‌ها بین روسیه و غرب را افزایش دهد. روسیه از حامیان اصلی دولت سوریه است و غرب از مخالفان دولت سوریه حمایت می‌کند.

عواقب:

حمله به تالار کنسرت در مسکو، عواقب مختلفی می‌تواند داشته باشد. از جمله:

* افزایش تدابیر امنیتی در روسیه
* افزایش تنش‌ها بین روسیه و غرب
* افزایش نگرانی‌ها در مورد خطر تروریسم

منابع:

* Reuters

*Guardian

مطالبی که شاید برای شما جالب باشد