اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

بُراق حامیم

پایگاه خبری تخصصی هنر ایرانی اسلامی

خانه » دوسالانه معماری ونیز ۲۰۲۳ لزلی لوکو: داستان‌های جدید برای گفتن

دوسالانه معماری ونیز ۲۰۲۳ لزلی لوکو: داستان‌های جدید برای گفتن

نمایشگاه بین‌المللی معماری دوسالانه ونیز که امسال با عنوان «آزمایشگاه آینده»

نمایشگاه بین‌المللی معماری دوسالانه ونیز که امسال با عنوان «آزمایشگاه آینده»

در نمایشگاه بین‌المللی معماری دوسالانه ونیز که امسال با عنوان «آزمایشگاه آینده» برگزار شده است، ۶۴ غرفه ملی و ۸۹ شرکت‌کننده از جهان حضور دارند که بیشترین سهم مربوط به قاره آفریقا است. ۲۷ غرفه در جیادرینی، ۲۲ غرفه در آرسنال و ۱۴ غرفه در مرکز شهر میزبان بازدیدکنندگان است.

به گزارش پایگاه خبری هنری بُراق حامیم، دوسالانه معماری ونیز با نام رسمی «هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی معماری» از بیستم می ۲۰۲۳ آغاز به کارکرد.

دوسالانه معماری ونیز در سال ۱۹۸۰ تأسیس شد. این دوسالانه یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای معمار جهان شناخته می‌شود که علاوه بر پرداختن به وجه دانشگاهی معماری، فرصتی را برای معماران و طراحان فراهم می‌کند تا پروژه‌های جدیدی را که در غرفه‌های مختلف با مضامین مختلف را به نمایش بگذارند.

نمایشگاه دوسالانه معماری ونیز امسال به مدیریت روبرتو سیکوتو از بیستم می (سی‌ام اردیبهشت‌ماه) آغاز به کارکرده است و تا بیست‌وششم نوامبر (پنجم آذرماه) ادامه خواهد داشت.

در نمایشگاه بین‌المللی معماری دوسالانه ونیز که امسال با عنوان «آزمایشگاه آینده» برگزار شده است، ۶۴ غرفه ملی و ۸۹ شرکت‌کننده از جهان حضور دارند که بیشترین سهم مربوط به قاره آفریقا است. ۲۷ غرفه در جیادرینی، ۲۲ غرفه در آرسناله و ۱۴ غرفه در مرکز شهر میزبان بازدیدکنندگان است.

در بخش ملی نیز ۶۴ کشور با پاویون اختصاصی در این رویداد هنری حضور دارند۰کشور نیجریه برای نخستین بار میهمان دوسالانه معماری ونیز است و پاناما غرفه مستقل خود را خواهد داشت. ایران امسال در دوسالانه معماری ونیز همچون دو دوره قبل غایب است.

میانگین سنی این دوسالانه به ۴۳ سال برای شرکت‌کنندگان و ۳۷ سال برای کیوریتورها کاهش پیدا کرده است و جوان‌ترین فرد ۲۴ سال دارد.

برای اولین بار در مجموعه آرسناله، پروژه‌های ویژه کیوریتور به‌اندازه سایر گروه‌ها بزرگ است. نمایشگاه‌ها آثار جوانان آفریقایی و دیاسپورایی را به نمایش می‌گذارند که به‌طور مستقیم با موضوعات دوگانه این نمایشگاه یعنی استعمارزدایی و کربن‌زدایی مرتبط است.

بیش از هزار روزنامه‌نگار رویدادهای مرتبط با دوسالانه معماری ونیز را پوشش خواهند داد.

پایان پیام/

منبع: ایمنا